Laber Ward dag 4 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu Laber Ward dag 4 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu

Laber Ward dag 4

Blijf op de hoogte en volg Ramon

22 November 2012 | Tanzania, Arusha

Dag 4 Laber Ward 22 nov 2012.

6.45 gaat de wekker, opstaan ontbijten en vertrekken.
Na ruim 40 minuten lopen kom ik om 8.20 bij het Mt Meru Hospital aan.
Het begin van een nieuwe werkdag op de verlosafdeling, bij binnenkomst is er net een vrouw aan het bevallen.
Binnen 5 minuten komt het kind ter wereld, het vertoond minimale tekenen van leven.
De baby is binnen enkele minuten na de geboorte overleden, wordt in doeken gewikkeld en blijft zeker 50 minuten op de babytafel in de gang liggen.
Het bleke hoofdje met de blauwe lippen zijn duidelijk zichtbaar voor de voorbijgangers.
Weinig te doen verder, ik heb me dus wat lopen vervelen en maar wat gekeken bij het hechten.
Uit verveling ben ik op zoek gegaan naar iets nuttigs.
Bij binnenkomst op ultrasound zette de dokter het apparaat net uit, geen patienten.
Op surgical wards was ook niks te doen, ik kon de vuile was weg brengen meer niet.
Gelukkig was er op de eerste hulp wat meer te doen, patienten vervoeren en medicatie klaarmaken. Dat geeft het gevoel toch nog een beetje nuttig te zijn.
Om 12 uur einde werkdag en dus maar weer naar huis.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 12278

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 22 December 2012

Mijn 2 maanden in Tanzania

Landen bezocht: