Weekje Zanzibar deel 1 - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu Weekje Zanzibar deel 1 - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu

Weekje Zanzibar deel 1

Blijf op de hoogte en volg Ramon

12 November 2012 | Tanzania, Stone Town

Het heeft weer even geduurd maar weer een verhaaltje vanuit hier.
Na 2 weken vrijwilligerswerk van 8 tot 12 was ik toe aan vakantie.
Dus doe ik met 3 andere Nederlandse vrijwilligers een weekje Zanzibar!

Donderdagavond Social gehad en hierna naar club viavia gegaan in Arusha. Het was weer een beetje laat (3 uur), iets te veel gedronken en te weinig geslapen in het Annex hotel waar Bas en ik inmiddels vaste klant zijn.
Om 5 uur ging de wekker weer! Tijd om op te staan voor een geweldige rit met de touringcar voor 10 uur naar Dar es Salaam.
Om 15.30 eindelijk de bus vol stinkende afrikanen uit en een taxi naar de stad gepakt. De laatste Ferry van die dag hadden we helaas gemist dus op zoek naar een hotel, een uur later gevonden.
Wel iets te luxe met airco en koelkast maar dat is niet heel verkeerd na zo'n dagje bus/taxi.
Zaterdag was het weer vroeg dag, om 7 uur vertrok de ferry dus om 6 uur weg uit het hotel. De wekker stond dus weer om 5 uur.
Daar krijg je toch direct een vakantiegevoel van.

Na 2 uur varen kwamen we aan op Zanzibar, stempeltje in het paspoort en op zoek naar een goedkoop hotel.
Hordes Afrikanen staan je op te wachten om het leukste beste en mooiste hotelletje te laten zien. Wij hadden een goed Afrikaantje want hij bracht ons naar Manch Lodge Vuga.
2 persoonskamer, gedeelde douche, ventilator, wifi en ontbijt. En dat alles voor 15 dollar (+/- 11 euro).
Zaterdag zijn we de Stonetown in geweest, een leuk klein stadje met een wirwar van steegjes. Hierna het strand opgezocht en maar wat bijgekomen van de reis.
Zondag de spiecetour, die moet je gedaan hebben als je op Zanzibar bent geweest. Best leuk en interessant, veel gezien en geproeft, na een lunch zijn we naar een gigantisch mooi strand gegaan. Licht blauwe heldere zee, wit strand, palmbomen, warm zee water..... Top dus.
Maandag, vandaag dus zijn we naar Prison Island geweest. Vroeger werden mensen hier gevangen gehouden en later gingen er zieken heen als een soort isolatiemaatregel tegen besmetting.
Nu is het gewoon een mooi eiland met gigantisch grote landschildpadden, de oudste was 155 jaar en kwam bijna tot m'n heup.
Het was leuk voor een uurtje maar toen waren we er wel weer op uitgekeken. Dus maar weer terug naar Zanzibar en daar de hele middag op een strandbedje gelegen en in zee gezwommen.
De zee is wel wat anders dan onze noordzee, het is gewoon warm water en dus gigantisch lekker om te zwemmen. Beter dan een zwembad!
Morgenvroeg vertrekken we naar de oostkust van Zanzibar, daar schijnen nog mooiere stranden te zijn, kan je goed duiken/snorkelen en met dolfijnen zwemmen.
Ik ben benieuwd!
Het verhaal van de afgelopen ziekenhuis week volgt nog, een indrukwekkende week was het!

• 15 November 2012 - 21:47

Carien:

Hallo blanke man,

Ik geniet van je verhalen, zou best langs willen komen om de bedden op te maken.
    Erg leuk al die verhalen die je mee maakt geniet er van nu het nog kan.
    Op ps is het zoals het is. Altijd wat dus, maar wel gezellig Afgelopen maandag is het team van de receptie bij mij thuis wezen eten, het was erg gezellig. Arjan, (mijn zoon) had heerlijke tapas gemaakt en van Wilco hadden wij twee flessen wij gekregen dus helemaal goed.

Nu ben ik lekker vrij tot zondag dan moet ik werken, het is dan rustig dus heb ik vast wel even tijd om jouw verhalen weer te lezen, ik weet nu hoe het moet hahahaha

Lieve man doe het rustig aan en geniet lekker heel veel liefs