Mt. Kilimanjaro dag 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu Mt. Kilimanjaro dag 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu

Mt. Kilimanjaro dag 2

Blijf op de hoogte en volg Ramon

06 December 2012 | Tanzania, Arusha

Mt. Kilimanjaro dag 26 dec 2012

Om 7.00 ging de wekker, al ver daarvoor ik wakker.
Het maatje waar ik op slaap heeft enkel en alleen de functie de koude grond en mij te scheiden. Het biedt geen enkel comfort, je moet er wat voor de top van Afrika over hebben.
Een slechte nacht dus, een nacht die kouder was dan ik van te voren gedacht had. Alleen mijn boxer en dikke slaapzak niet genoeg, bibberen dus.
Om 7.15 werd een kommetje warm water gebracht, de luxe van een douche zit er de komende 6 dagen helaas niet in. Gelukkig valt dat nog wel te overzien.
Na een stevig ontbijt van brood, ei en babypap vertrokken we om 8.15 aan onze tocht van 7km.
Een zware tocht met veel klimmen, goed voor de beenspieren.
Halverwege hebben we onze lunchbox geleegd, dat gaat er wil in na zo'n wandeling.
Om 12.15 kwamen we aan in het kamp.
Tentje opzetten en bijkomen.
We zijn van 3000m hoogte naar 3820 geklommen.
Dat we hoger zitten voel ik goed na aankomst.
Een barstende hoofdpijn komt opzetten, alsof er een Afrikaanse olifant in rondstampt.
Acclimatiseren noem je dat, mijn lichaam had maarliefst 5 uur en een ibroprufen nodig om dat te volbrengen.
Om 17.50 na veel rondlopen, water drinken en 30 minuten slapen was het zo goed als weg.
Ik zie nu al op tegen de dag van morgen, van 3820m naar 4600m. Daar acclimatiseren en dan terug naar 3950m om daar te overnachten.
12Km in totaal, weer een zwaar dagje dus.
Om 17.50 een goed diner van verse groene pepersoep, pilaw en sinasappel.
Nu om 19.00 lig ik weer lekker in m'n tent, tientallen muizen lopen hier al piepend rond mijn tent terwijl ik de dag van me af schrijf.
M'n spieren voel ik maar van echte spierpijn heb ik geen last.
Morgen om 7.00 gaat de wekker weer, ik hoop op een betere nacht dan afgelopen nacht.

Ohja, mijn gids Shebo vertelde me dat de hoofdpijn en misselijkheid heel normaal zijn.
Hoogteziekte is erger, je longen stromen vol vocht net als je hoofd. Je hersenen raken beklemt en je kan amper meer ademen.
Met de grootste spoed ga je met de heli naar Nairobi, op elk kamp is er daarom ook een heli landingsplaats.
Ik ga gewoon naar de top en niet met een heli naar Nairobi, dat heb ik al met mezelf afgesproken.

De planning.
Morgen (Vrijdag) van 3820m naar 4600m en dan terug naar 3950m totaal 12km.
Zaterdag van 3950m naar 4600m, totaal 10km
Zondag vertrokken we rond 00.00 van 4600m naar de top 5895m. 20 Minuten op de top en dan terug naar 4600m. Ontbijten en spullen pakken om te overnachten op 3500m.
Maandag van 3500m terug naar de gate op 1170m, 3 uur lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12254

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2012 - 22 December 2012

Mijn 2 maanden in Tanzania

Landen bezocht: