Dirty day - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu Dirty day - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu

Dirty day

Blijf op de hoogte en volg Ramon

31 Oktober 2012 | Tanzania, Arusha

7 Dirty Day Projects Abroad

Een echte Dirty Day is het niet geworden, een keer per maand Projects Abroad een Dirty Day. Op zo'n dag gaan we met alle vrijwilligers klussen dus iets van een school verven, een weeshuis schoonmaken enzovoort.
De Dirty Day van vandaag was afgelast, de school/weeshuis bleek namelijk al geverft.
Hier kregen we gisteravond een smsje over, als vervanging gingen we naar de school om een donatie te doen.
Om 10.30 werden we verwacht at the Projects Abroad office, na ruim een uur wachten op kantoor gingen we met de DhalaDhala richting Usha River. Een klein dorpje 40 min buiten Arusha, ik had een beetje de verkeerde plek in de DhalaDhala.
40 minuten lang rechtsachterin het hoekje was geen pretje, zonder af te remmen over alle hobbels in een klein kutbusje met 70 km per uur en minimaal 26 afrikanen. I'm loving it!!
Na aankomst was het 10 minuten naar het schooltje/weeshuis lopen, Baraka van Projects Abroad was met ons mee in de DhalaDhala.
De uiteindelijke groep volunteers was iets van 12, na 10 minuten in het schooltje te hebben rondgekeken en met de kinderen gespeelt ging Baraka er weer vandoor.
Jacky was wat spullen in Arusha gaan kopen en zou er met een uurtje zijn.
Lekker dan, een uur wachten in een klein dorpje waar niks te doen is.
Dus maar wat gaan drinken in een klein cafeetje, na 1.5 uur kwam Jacky eindelijk met een grote auto vol spul voor het weeshuisje.
Na het in 15 minuten te hebben uitgedeeld en alle kindjes blij te hebben gezien gingen we weer.
Traffic Jam dus deden we er bijna een uur over met de DhalaDhala, ik hoop mijn langste ritje ooit want je gaat dood in zo'n ding. Al die afrikanen zonder deo, en elke keer het zelfde liedje op. Boring!!
We zijn meteen doorgereden naar de andere kant van Arusha voor de wifi en een lunch.
Volgende week vrijdag doen we een weekje vakantie naar Zanzibar & Dar es Salaam.
Ik ga nog op zoek naar wat andere volunteers die mee willen op safari, zal wel niet heel moeilijk zijn want iedereen gaat. Dus eind november een 4 daagse safari.
En ik twijfel nog even lekker of ik de Kilimanjaro wil gaan beklimmen begin december. Lijkt me wel supergaaf, het is alleen 6 dagen klimmen, afzien en dan uiteindelijk de top bereiken.
't is alleen wel een beetje duur, zeker 1200 euro. Maar zoiets doe je maar 1 keer in je leven, het loon van november maar even afwachten en dan de beslissing nemen!
Het is gewoon mogelijk vandaag de beslissing te nemen en overmorgen de klim te maken, ging alles maar zo makkelijk in het leven!