Sportdag, hotel, mango tree, club tripple A - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu Sportdag, hotel, mango tree, club tripple A - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Ramon Dankelman - WaarBenJij.nu

Sportdag, hotel, mango tree, club tripple A

Blijf op de hoogte en volg Ramon

27 Oktober 2012 | Tanzania, Arusha

4 Sportday, Hotel, Mango Tree and club Tripple A. 27-10-2012
Vanmorgen al vroeg wakker, om half 7 werd de woonkamer omgebouwd. Uit de harde geluiden op te maken ging de tafel van de een naar de andere kant, lekker na een onrustige nacht met vreemde dromen van de malariapillen die ik gister weer genomen heb.
Normaal droom ik nooit maar nu beleef ik de meest vreemde dingen in mijn slaap. We werden aangevallen door mensen met grote kapmessen gestuurd door een rijke afrikaan. Jaja hoe verzin je het?
Uiteindelijk om 7.30 opgestaan en zoals het hier elke dag gaat, ontbeten met wit brood/toast en zoute boter. Best te eten maar het vult voor geen meter.
Om 9.15 zijn we richting het centrum vertrokken, eerst maar eens een hotel geboekt voor vannacht. We mogen namelijk na 22.30 het huis niet meer in.
Mom geeft als reden dat het te gevaarlijk voor ons is, ik denk dat het vooral is omdat ze graag wil slapen. Een sleuten krijgen we niet mee, dus een hotel incl ontbijt voor 4.50 euro (9000Shilling) is de oplossing.
Om 10uur waren we bij het Projects Abroad Office voor de sportdag, op zn afrikaans hebben we met alle vrijwilligers gezeten tot 11 uur voor we eindelijk gingen.
Mijn eerste ritje met een daladala, een compleet nieuwe ervaring.
Het is een kopie van onze connexion bus, alleen 10x kleiner gewoon een klein jappanertje dus. Wel gaan er evenveel mensen in een daladala, 40 mensen is heel gewoon. De helft op het dak en de rest op elkaar gepropt op de "stoelen'".
Het was een klein half uurtje rijden naar het scholencomplex waar vrijwilligers van het sportproject een voetbaltoernooi organiseerden.
Wat we precies gingen doen was bij niemand helemaal duidelijk, eerst dus maar een balletje getrapt met de local kids. Na dit potje voetbal zijn we overgegaan naar volleybal met alle vrijwilligers.
Voor de lunch hebben we nog een echt partijtje voetbal gedaan tegen een local soccer team.
Met 30 graden in de volle zon op een hobbelig veld met gigantische gaten en stenen is niet aan mij besteed. Ze spelen gewoon op blote voeten en zijn gigantisch snel. De eindstand was 1-1 waarvan de goal van mij was, niet zo'n kunst. Ze kregen medelijden en lieten ons dus maar scoren. Na 4 schoten naast de goal door ons team moest er dus wel even gescoord worden.
De lunch was geregeld door Projects Abroad, bananen, meloen, Chapati (pannekoek) en een 3hoekig loempiatje waarvan ik de naam even kwijt ben.
De tijd vliegt op zo'n dag voorbij, om 14.30 reden we met een daladala vol afrikanen terug richting Arusha.
Van de prijs voor een taxi kunnen ze in Nederland nog wat leren, voor een half uur in de daladala betaal je 25 eurocent. Zeker goed te doen dus!
Na een lekkere koude douche hebben Bas en ik onze spullen alvast naar het hotel gebracht zodat we daar vanavond niet mee hoeven te zeulen.

Na het diner wat bestond uit rijst met bonen en mosterd met sla zijn we met wat andere vrijwilligers naar een westers cafe gegaan. Om 23u naar Tripple A, een afrikaanse club met alleen maar locals.
Een leuk sfeertje met redelijke muziek (mix van afrikaanse en westerse muziek).
Om 5uur waren we terug bij het hotel waar ook enkele andere volunteers sliepen.
Veel slaap was ons niet gegund, om 9 uur was het straatleven allang weer begonnen. Het is nu wachten op een ontbijt en vanmiddag gaan we waarschijnlijk even zwemmen bij een Lodge met NL eigennaar.
Morgen begint het echte werk in het Mount Meru Hospital!